25 Kasım 2008

[Eleştiri-Yorum] Kitap: Düşler, Kâbuslar ve Gelecek Masalları


Doğu Yücel'in yazdığı "Düşler, Kâbuslar ve Gelecek Masalları", uzun zamandır kitaplığımın bir köşesinde okumamı bekleyip duruyordu. Kapağının oldukça iç karartıcı ve ürkütücü gelmesiydi, okumamı bu derece erteleyen. Benim elimdeki haricinde, diğer kapağı çok daha güzel, gizemli, çekiciymiş doğrusu.

İçerik olarak 11 tane kısa öyküden oluşuyor. Gerek anlatımı; gerekse bilimkurgu, fantastik-kurgu, korku ögelerini büyük bir ustalıkla kullanışı beni çok etkiledi. Uzun zamandır kitap okumaya vakit ayırmıyordum; bu kitabı okuduğumda neleri kaçırdığımı bir kez daha hatırladım.

Aşırı saçma gelen yerler olmadı desem yalan olur; fakat neredeyse her öykünün bir noktasında tüylerim diken diken oldu. Sırf o anlar için okumaya değer. Doğu Yücel'in muhteşem bir gözlem yeteneği olmalı.

Türk yazarlarımızın böyle güzel eserler vermesi beni çok gururlandırıyor, ayrı bir zevkle okuyorum her satırı. Özellikle de bilimkurgu-fantastik bir eser varsa ortada... Artık bu türlerde kadın yazarlarımız da artmaya başladı -bkz. TBD Bilimkurgu yarışmasında ilk defa bu sene dereceye giren iki kadın yazarımız oldu.

Yazar Hakkında

Doğu Yücel'in bir kitabı daha varmış: Hayalet Kitap. Hatta bu kitaptan uyarlanarak "Okul" filmi çekilmiş (2004). Ardından "Şaşkın" filminin senaryosunu Şahin Alparslan, Cengiz Keten ile beraber yazmış (2005). Son olarak 2006'da vizyona giren "Küçük Kıyamet"in senaryosunu yazmış. Edebiyat alanında çeşitli ödüllere sahip olmanın yanı sıra,bazı gazetelerde yazıları yayımlanmış.

Filmlerin hiçbirini izlemedim; ama Hayalet Kitap'ı yakın zamanda okumayı planlıyorum.

Yazarın internet sitesinden pek çok yazısına, röportajına ulaşabilir; yazar hakkında daha ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.

Tepkiler: 

Hiç yorum yok: